DIY Hyvän mielen raaputusarvat

Ohjeistus

Esimerkkejä itsetehdyistä Hyvän mielen raaputusarvoista:

Hyvän mielen raaputusarpojen valmistus

Tarvikkeet:

Toimi näin:
1. Kirjoita käsin TAI tulosta, leikkaa ja liimaa lahjakortin teksti korttipohjaan. Tee pohjia valmiiksi sitä mukaa, kun saat tilauksia. Kirjoita korttipohjaan kaikki tarvittavat tiedot eli asiakkaan ja toteuttajan nimet ja yhteystiedot sekä toteutuksen ajankohta (pvm, klo), jos se on jo tiedossa. Täytä tiedot myös B-osioon (kopio) ja laita se hyvään talteen.
2. Leikkaa kontaktimuovista sopivan muotoinen ja kokoinen pala tekstin päälle. 
3. Maalaa kontaktimuovin muoviosio seoksella (2/3 mustaa tms. akryylimaalia ja 1/3 astianpesuainetta). 
4. Anna maalattujen kontaktimuovien kuivua (n. 20 min).
5. Irrota maalattu muoviosio ja aseta se niiden lahjakorttien tekstin päälle, jotka ovat täysin valmiita.
6. Koristele korttipohjat esimerkiksi kuvioteipein, tarroin tai piirroksin.
7. Toimita valmis lahjakortti ostajalle. Se on heti valmis raaputettavaksi ja toteutettavaksi.

Tapahtuma, Kulttuuri, Myynti, Tuote

Taidenäyttely

Jokaisella luokalla on paljon lupaavia taiteilijan alkuja. Järjestäkää siis taidenäyttely, jossa esittelette lukukauden/lukuvuoden aikana tehtyjä taide- ja käsitöitä. Itsetehtyä taidetta esittelemällä oppilaat harjoittelevat samalla esiintymis- ja vuorovaikutustaitoja. Kulttuurikahvila voi tuoda lisätienestejä.

Myynti, Palvelu, Sponsori

Työsetelit (koti- ja pihatyöt)

Lasten motivoiminen koti- ja pihatöihin voi olla välillä haastavaa. Jos lapsi pääsee tekemään kotitöitä sukulaisen tai naapurin luokse, motivaatiotaso voi nousta huomattavasti. Työseteleitä vastaan lapsi suorittaa yhdessä sovittuja työtehtäviä, mistä maksetaan korvaus luokan tilille.

Myynti, Tuote, Tapahtuma

Kahvila

Kahvilan järjestäminen jonkin tapahtuman, kuten näytelmän, konsertin, taidenäyttelyn tai vaikkapa vaalien äänestyspaikan yhteyteen on monipuolinen mahdollisuus. Myytävänä voi olla itse leivottuja leivonnaisia ja kaupasta ostettuja tuotteita. Miettikää etukäteen, mistä tapahtuman kohderyhmä tykkää.