DIY Hyvän mielen raaputusarvat

Ohjeistus

Esimerkkejä itsetehdyistä Hyvän mielen raaputusarvoista:

Hyvän mielen raaputusarpojen valmistus

Tarvikkeet:

Toimi näin:
1. Kirjoita käsin TAI tulosta, leikkaa ja liimaa lahjakortin teksti korttipohjaan. Tee pohjia valmiiksi sitä mukaa, kun saat tilauksia. Kirjoita korttipohjaan kaikki tarvittavat tiedot eli asiakkaan ja toteuttajan nimet ja yhteystiedot sekä toteutuksen ajankohta (pvm, klo), jos se on jo tiedossa. Täytä tiedot myös B-osioon (kopio) ja laita se hyvään talteen.
2. Leikkaa kontaktimuovista sopivan muotoinen ja kokoinen pala tekstin päälle. 
3. Maalaa kontaktimuovin muoviosio seoksella (2/3 mustaa tms. akryylimaalia ja 1/3 astianpesuainetta). 
4. Anna maalattujen kontaktimuovien kuivua (n. 20 min).
5. Irrota maalattu muoviosio ja aseta se niiden lahjakorttien tekstin päälle, jotka ovat täysin valmiita.
6. Koristele korttipohjat esimerkiksi kuvioteipein, tarroin tai piirroksin.
7. Toimita valmis lahjakortti ostajalle. Se on heti valmis raaputettavaksi ja toteutettavaksi.

Sponsori, Tapahtuma, Ihmiset

Ikäihmisten ilahduttaminen (Sponsorit)

Nykypäivänä ikäihmisten yksinäisyys on yleistä. Voisitteko ilahduttaa heitä käymällä lähialueen seniori- tai palvelutalossa tai hoivakodissa esim. laulamassa tai lukemassa heille, ulkoiluttamassa heitä tai kenties pelaamassa tovi jotain seurapeliä heidän kanssaan? Löytäisittekö sponsorin tälle toiminnalle?

Sponsori, Tapahtuma, Luonto

Puuntaimien istutus (Sponsorit)

Maailmanlaajuisesti metsien hakkuut, maatalous, rakentaminen ja liikenne ovat suurimpia kasvihuonekaasujen päästölähteitä. Metsät ja muu biomassa sitovat yhteyttämisen tuloksena hiilidioksidia ilmakehästä ja toimivat siten merkittävinä hiilinieluina. Istuttakaa siis lisää puuntaimia sponsorin avustuksella!

Myynti, Tuote, Tapahtuma

Kahvila

Kahvilan järjestäminen jonkin tapahtuman, kuten näytelmän, konsertin, taidenäyttelyn tai vaikkapa vaalien äänestyspaikan yhteyteen on monipuolinen mahdollisuus. Myytävänä voi olla itse leivottuja leivonnaisia ja kaupasta ostettuja tuotteita. Miettikää etukäteen, mistä tapahtuman kohderyhmä tykkää.