ESIMERKKI: Yhteydenotto opintoretkikohteeseen (Huoltajat / Opettaja)

YHTEYDENOTTO OPINTORETKIKOHTEESEEN
Yhteydenotto hoidetaan sähköpostilla, soittamalla tai käymällä paikan päällä. Sähköpostista jää dokumentti talteen. Lisäksi se antaa yhteistyötaholle aikaa selvittää esimerkiksi aikatauluja ja vastata tarkempiin kysymyksiin myöhemmin.

Opintoretken kannalta keskeiset tiedot ilmoitetaan yhteistyötaholle:

Varainhankinta, Suunnitelma, Huoltajat, Lomake

LOMAKE: Varainhankintasuunnitelma (Huoltajat)

Varainhankinta vaatii hyvää suunnittelua ja riittävästi aikaa. Mihin oppilaat ja huoltajat ovat valmiita sitoutumaan? Kuinka paljon rahaa tarvitaan ja miten sitä kerätään? Millaista osaamista ja verkostoja ryhmästä löytyy? Kirjatkaa ylös myös vaihtoehtoinen retkikohde, mikäli ykköstavoitetta ei saavuteta.

Opintoretket, Opettaja, Muistilista

MUISTILISTA: Opintoretken toteutus (Opettaja)

Millaisia asioita opettajan tulisi huomioida opintoretken toteutuksessa? Tänne on koottu opintoretken ohjelmaan ja aikataulutukseen liittyviä asioita sekä huomioitavia seikkoja ennen opintoretkelle lähtöä, sen aikana ja sen päättyessä.

Opintoretket, Leirikoulu, Muistilista

MUISTILISTA: Mitä mukaan opintoretkelle?

Oppilaiden ja huoltajien kanssa kannattaa sopia etukäteen siitä, mitä opintoretkelle otetaan mukaan. Liian suuret rahamäärät tai arvokkaat esineet on syytä jättää kotiin. Opettaja tai retkikohde voi laatia oppilaille kirjallisen pakkauslistan, joka vaihtelee vuodenajasta, säästä ja kohteesta riippuen.